Jak złożyć deklarację

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi efektywnego składania deklaracji wyboru przychodni podstawowej opieki zdrowotnej.

Przypominamy, że obecnie pacjenci mogą składać deklaracje w następujący sposób:

  1. Osobiście w przychodni POZ – wypełniając papierowy formularz i potwierdzając go podpisem, który weryfikuje pracownik przyjmujący dokument.
  2. Elektronicznie – przesyłając formularz wypełniony i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym (może to być również skan wypełnionej deklaracji przesłany e-mailem). Formularze: LEKARZ ; PIELĘGNIARKA
  3. Poprzez Internetowe Konto Pacjenta (IKP) – zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.

Prosimy o dokładne zapoznanie się z instrukcją, aby zapewnić prawidłowe złożenie deklaracji.

1. Zaloguj się na IKP

  1. Otwórz stronę Internetowego Konta Pacjenta (IKP).
  2. Zaloguj się, korzystając z profilu zaufanego, e-dowodu, lub bankowości elektronicznej (opcja MojeID).

2. Wejdź do sekcji składania deklaracji

  1. Po zalogowaniu wybierz zakładkę „Moje konto” lub „Deklaracje POZ” (nazwa sekcji może się różnić w zależności od wersji platformy).
  2. Kliknij przycisk „Złóż deklarację”, aby rozpocząć proces.

3. Wybierz placówkę i personel medyczny

  1. Wyszukaj przychodnię, w której chcesz się zarejestrować. Możesz użyć opcji wyszukiwania po nazwie, adresie lub lokalizacji.
  2. Wybierz lekarza, pielęgniarkę lub położną, do których chcesz złożyć deklarację.

4. Wypełnij deklarację

  1. System automatycznie wypełni część danych na podstawie Twojego profilu. Upewnij się, że wszystkie informacje są poprawne.
  2. Uzupełnij brakujące dane, jeśli to konieczne, np. numer telefonu kontaktowego.

5. Podpisz deklarację

  1. Po wypełnieniu formularza podpisz dokument:
    • Użyj podpisu zaufanego, jeśli posiadasz aktywny profil zaufany.
    • Możesz też skorzystać z e-dowodu lub innej formy podpisu akceptowanej przez system.

6. Wyślij deklarację

  1. Po podpisaniu kliknij przycisk „Wyślij”.
  2. System poinformuje Cię o przyjęciu deklaracji i prześle potwierdzenie na adres e-mail lub w sekcji powiadomień na IKP.

7. Sprawdź status deklaracji

  • W każdej chwili możesz sprawdzić status swojej deklaracji w sekcji „Deklaracje POZ” na swoim koncie IKP.

Jeśli napotkasz problemy techniczne, możesz skontaktować się z infolinią IKP lub placówką, do której składasz deklarację.